Frakt & Leverans

FRAKTMETODER

FRAKT INOM SVERIGE

Paket Försändelser med en vikt över 1,5 kg eller ett större värde skickas som paket.

Postnord Varubrev 1:a klass - 39 kr i frakt

Om din order väger mindre än 0,2 kg så kan du välja att få din order med Postnord Varubrev för 39 kr.
Varubrev delas ut i din brevlåda/brevinkast. Om paketet inte ryms i din brevlåda läggs paketet bredvid brevlådan/dörren.

Postnord MyPack Collect

Postens paket. Paket hämtas hos Postens närmasta ombud/serviceställe
Fraktavgift på 59kr. Du får avisering med sms eller post.

OBS! Postnord har kortat ner tiden för hur länge ett paket ligger kvar hos ombudet till 7 dagar.

Postnord MyPack Home

Postens hemleverans. Du får hemleverans till din dörr. Tid bokas med Postnord när paketet är redo för utlämning. Viktigt! Utlämning sker utan kvittens om mottagaren inte ändrar föreslaget leveransval. PostNord kommer då att ställa paketet vid mottagarens dörr samt göra en utlämningsregistrering. Utlämningsregistreringen utgör därmed bevis på att paketet lämnats ut till mottagaren

Fraktavgift på 129kr.

DHL Service Point - Från 19 kr i frakt

Leverans till ombud. I Sverige har DHL cirka 1 300 ombud, som kallas DHL Service Points

Fraktavgift 59 kr på ordervärde under 200 kr och 19 kr om ordern överstiger 200 kr.
Du får avisering med sms eller post. Paketet ligger kvar hos ombudet 14 dagar.

HÄMTBUTIK

Fraktfritt på alla leveranser till vår hämtbutik. Vi kontaktar er via sms när er beställning finns att hämta.

SÖDERTÄLJE

Lagershop: Långängsvägen 1-3, 152 57 Södertälje, Telefon: 08 600 40 75

LEVERANSTIDER

Leveranstiden framgår för varje produkt i produktinformationen. Om du beställer produkter med olika lång leveranstid är det den längsta leveranstiden som gäller. Den leveranstiden visas i kassan innan de betalar.

Den normala leveranstiden efter varan lämnat vårt lager är nästkommande vardag.

Vid stora helger och kampanjdagar såsom Black Friday kan varken vi eller våra fraktpartners garantera att leveranstiden kan hållas.

Om leveranstiden överstiger 10 dagar kommer Baresso att meddela dig som kund detta, du som kund har givetvis alltid rätt att häva köpet innan din beställning har lämnat vårt lager.

EJ UTÄMTAT PAKET

(Ditt paket ligger normalt i 14 dagar hos ombudet/hämtbutiker innan de skickas tillbaka till vårt lager)

Det är upp till dig som kund att uppge en giltig och korrekt leveransadress och mobilnummer.
Om vi på Baresso får tillbaka ett paket som skickats till fel adress är det upp till kunden att betala ny frakt.
Om ett paket ej blivit uthämtat debiterar Baresso kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 250 kr.
Detta kommer på en separat faktura till dig, (gäller alla fraktmetoder, även hämtningsställen då produkterna skickas dit)

OBSERVERA!

Du som kund kan aldrig hävda ångerrätt för ej uthämtat paket. För att ångerrätt ska gälla enligt lagen om distansavtal måste du hämta ut ditt paket och returnera det till Baresso, det är alltid du som konsument som betalar returfrakten vid ångerrätt. Lär mer om ångerrätt här: Ångerrätt och Returer

FRAKT ÖVRIGA LÄNDER

NORGE - numera hittar du Norge under en egen sida:

Se Baressoshop Norge.

FINLAND - Just nu säljer vi inte till Finland

DANMARK - numera hittar du Danmark under en egen sida:

Se Baressoshop Danmark.

Vänligen observera att våra samarbetspartners kan ha avvikande leveransvillkor och använda olika speditörer, till exempel Posten, eller DHL.
Du hittar mera information på samarbetspartners egen nätsida.

Saknar du kollinummer, försändelse id så kontrollera gärna skräppostfilter.
Kontakta oss gärna om du inte kan spåra ditt gods eller om där är någon avvikelse

Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar och ändringar på sidan.