VIKTIGT

Ångrad/Reklamation/Retur - produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage.
Du som kund ansvarar för risken vid returfrakt, vilken bland annat innefattar risken för att produkten skadas eller kommer bort under frakt.

HUR GÖR JAG?

Det är mycket enkelt, ni går in under "Mitt konto" och väljer "Mina varureturer". Letar upp din beställning och där den produkt du vill returnera och följer instruktionerna. Om ni får problem, kontakta Kundtjänst så hjälper dom er. För att kundtjänst ska kunna hjälpa er behöver dom den e-postadress som är kopplad till beställningen och ordernummer.

REKLAMATION

Kontrollera direkt vid mottagandet av produkterna att ingenting är skadat och att antalet stämmer.
Reklamationer skall vara godkända av oss innan gods returneras.
Skriv ett brev med noggrann förklaring och bifoga det i sändningen.
Kopia av följesedel/faktura
Produkten som returneras skall vara oanvänd och felfri.

Transportskador som uppkommit på POSTEN/DHL anmäls direkt till det respektive kontor/butik som lämnat ut varorna.

 

ÅNGERRÄTT

Vid köp av varor på Baresso.se gäller alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.
Detta innebär att konsumenten har rätt att ångra sitt köp genom att meddela Baresso.se detta inom 14 dagar från det att konsumenten eller konsumentens ombud tagit emot den beställda varan (ångerfristen), under förutsättning att produkten är oanvänd, i väsentligen oförändrat skick, i obruten förpackning och mot uppvisande av kvitto.
På detta sätt kan vi garantera att alla våra kunder köper en orörd hårvårds-och/eller skönhetsprodukt.
Dock godkänns ej returer och byten för hygienartiklar i bruten förpackning.
Baresso.se betalar tillbaka till bankkonto i svensk bank, postgiro­ eller bankgirokonto.

OBSERVERA!

Du måste hämta ut ditt paket för att ångerrätten ska gälla, det är alltid du som kund som betalar returfrakten vid ångerrätt. Man kan alltså aldrig som kund hävda ångerrätt för ej uthämtat paket. Ej uthämtat paket debiteras en avgift på 250 kr.

PS!
Skriv också ett brev med noggrann förklaring och bifoga det i sändningen.
Du står för eventuella faktura, fraktkostnader på minst 69kr.
Returnera ej mot postförskott.
Fraktkostnader återbetalas ej.
Returer skall vara godkända av oss innan gods returneras.

 

EJ GODKÄND RETUR

Om returen inte godkänns kommer den att returneras till avsändaren som debiteras fraktkostnader.
Varan får inte vara brukad eller nedsmutsad (gäller även parfymer och andra främmande lukter).
Om reklamation godkänns så har vi enligt lag upp till tre gånger på oss att åtgärda de fel som finns.
Om reklamation godkänns står vi för alla frakter.
Om reklamation inte godkänns skickas varan tillbaka till dig mot avgift för frakten.

Observera att ej avhämtad försändelse INTE gäller som retur eller ångrat köp
– du måste alltid hämta ut ett beställt paket, därefter går det bra att returnera det.

 

TVISTFÖRFARANDE

Om tvist uppstår mellan Baresso.se och kund kommer vi uppmana lösning med hjälp av Allmäna Reklamationsnämnden.
Vi kommer följa allmänna reklamationsnämndens rekommendation.

BEHÖVER DU HJÄLP

Kontakta vår kundtjänst som är tillgänglig via telefonvardagar 11–13 eller skicka ett mail så besvarar vi det inom 24 h.